Hoe zorgen mooie tanden en kiezen voor een beter zelfvertrouwen? Uit onderzoek is gebleken dat mensen die niet tevreden zijn over hun tanden ook minder zelfvertrouwen hebben. Dit kan komen omdat tanden een grote rol spelen voor de menselijke lichaamstaal. Net als apen kunnen we communiceren zonder ook maar een woord te zeggen; een grote glimlach waarbij we de tanden tonen laat zien dat we het naar ons zin hebben. Als we praten met mensen is het erg lastig om onze tanden te verbergen. Wanneer iemand dus onzeker is over de tanden zal diegene hier met communiceren last van kunnen hebben en het zelfvertrouwen naar beneden halen. Een mondhygiënist kan helpen bij het verbeteren van het gebit. Mondhygiënist AVT Kliniek weet als geen ander hoe je het gebit gezond en mooi houdt.

Wat is goede mond hygiëne?

Goede mondhygiëne is de dagelijkse verzorging van de mond en het gebit om deze gezond te houden en ontstekingen te voorkomen. Bij een goede mondhygiëne hoeft uw mond helemaal niet perfect vrij van bacteriën te zijn, bacteriën hebben namelijk ook goede eigenschappen. Maar het is wel belangrijk om plak te verwijderen, dit brengt schade aan de tanden zelf aan.

Tips om zelf goede mondhygiëne te waarborgen

Een goede mondhygiëne begint bij het poetsen van de tanden. Met eten en drinken passeren er vele bacteriën de mond. Deze bacteriën kunnen achterblijven op de tanden zelf en op de tong. Ook tasten etensresten en zuren de tanden en tandvlees aan. Daarom raden we aan om het poetsen van de tanden zeker niet over te slaan. Flossen en raggen is ook erg belangrijk. Door bijvoorbeeld te flossen reinig je de ruimtes tussen de tanden om tandsteen te verwijderen. Het is verstandig om te poetsen met tandpasta met fluoride. Deze beschermt beter tegen zuren en bacteriën. Een mondhygiënist kan goed analyseren hoe het gebit ervoor staat en wat voor behandelingen nodig zijn voor een betere mondhygiëne. We raden daarom aan om elk half jaar langs te gaan voor een behandeling. Stralend witte tanden is een schoonheidsideaal dat vaak niet na te leven is voor veel mensen. Maar, door langs te gaan bij een goede mondhygiënist komt u erachter dat er ontzettend veel mogelijk is. Verbeter uw gebit en zie uw zelfvertrouwen groeien in sociale interacties.